نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

نگاه درونی و بیرونی- ۶-

نگاه درونی و بیرونی -۶-
دنیارا محمد علی گرفته است
امروز تماما راه رفتم مهمان حاجی آصف بودم با دوستان صحبت داشتم اما شب که رسانه را دیدم دنیا پر از محمد علی شده است. محمد علی قهرمان افسانه ای سیاه پوست آمریکایی و کافر مسیحی بود وی در عصری مسلمان شد که جهان ، اسلام را آیین صلح، صفا، عشق و مهربانی مولانا می دانیست در آن عصر طالب، داعش و القاعده نبود اما حالا هیچ کافری به سادگی مسلمان نمی شود. محمد علی چنان فریفته اسلام شد که تمامی رازهای موفقیت خود را ربطی به مولا علی علیه السلام می داد. از نظر کلی، امام علی قهرمان شکست ناپذیر میدانهای نبرد آیین محمد بود. کلی وقتی از نگاه بیرونی و بیگانه به نگاه درونی و خودی می غلطد ، غرق در معرفت و عشق اسلام می شود دلبستگی وی به اسلام چنان درونی و خودی می شود که همه کامیابیها و موفقیت و افسانه ای و شکست ناپذیریش از اسلام می گیرد. علی و محمد الگوهای عزت و قهرمانی وی می شود گفته شده وی هنگام مشت زنی پراز عشق ، انرژی و غرور مولاعلی می شد و مشتش تبدیل به ذوالفقار می گردید. این حالت، موج بیکران انرژی و قوت خلق می کرد دایی جان امروز صحنه ای را نقل می کرد که محمدعلی در جنگ و مقابله با گاو جنگی و وحشی ، مشتش گاو جنگی و وحشی را ازپای در می آورد. کلینتون رییس جمهور پیشین آمریکا گفت که مرگ محمد علی دنیا را شوکه کرد. محمدعلی کلی قهرمان افسانه ای و تکرار ناشدنی امریکا و جهان است. تمامی این رویدادها در عصری روی می دهد که نگاه دنیا به اسلام نگاه بیرونی و دشمنی نبود. اسلام در عصر کلی جهان را دیگر گون می کرد محمدعلی درانتخاب چند هویت متکثر و متعدد اسلام ، مسیحیت و یهودیت و دیگر ادیان از حوزه آیین مسیحیت بیرون و به حوزه اسلام آیین محمد می غلطد و به این صورت با انتخاب اسلام برای خود تعریف هویت می کند. اسلام برای محمدعلی یک آیین بیرونی و ضد عدالت نیست اسلام برای کلی آیین عدالت خواهی و نفی تبعیض و تماما خودی و درونی هست. کلی در عین زمان که قهرمانی و شکست ناپذیریش را از علی علیه السلام می گیرد و با عشق علی انرژی می گیرد و مشت می زند، وی مبارز عدالت خواه می شود و ازموضع عدالتخواهی و نفی تبعیض سیاه و سفید در جنگ بی عدالتی می رود. اسلام عصر محمدعلی اسلام مولانا اسلام عشق و عرفان بود. حسن نصر متفکر بزرگ اسلام در آمریکا رییس دفتر بانو فرح همسر شاه ایران می شود و محمدعلی بجای مسیحیت ، دین اسلام را انتخاب می کند و نامش را هم محمد و علی می گذارد. اینهامعجزات وکرامات اسلام غیر سیاسی و اسلام عرفانی هست اما حالا چه شده است. القاعده، داعش و طالب نماینده اسلام شده اند کافر و مسلمان را با ندای الله اکبر ذبح می کنند این تبهکاران قاتل به اسلام بسیار آسیب رسانده اند چنانچه مسلمان هم ازدست شان در امان نیست و حالا خیلی مشکل است که کافری را علاقمند اسلام کرد و این خطر نیز پیدا شده که مسلمان کافر شود. انتحاریون اسلام را دین غیر انسانی و بیرحم جلوه داده اند و نگاه به اسلام را به صورت وحشتناکی تغییر داده است.
اخطار ده هاتن از مقامات نظامی امنیتی و سیاسی آمریکا اخطار داده اند که رییس اوباما نیروها را در سال ۲۰۱۷ تقلیل و کاهش ندهد آنها نگران اوضاع امنیتی و ازبین رفتن دست آوردها و جری شدن تروریستها هستند. خلیلزاد و ریان کراکر سفرای پیشین جنرال پیترایوس و... با اعلام جدول خروج، مخالف هستند و این را اشتباه اوباما می داند اما دلایل این اخطار چیست؟ تاکید این دسته از رهبران سیاسی و نظامی برای بقا و حضور در افغانستان منطقی موجه و خرد مندانه هست و اما به چند لیل اول اینکه باید به این پرسش پاسخ داده شود که برای چه در سال ۲۰۰۱ وارد افغانستا شدید هدف اگر نابودی دشمنان مشترک آمریکا و افغانستان بود که در ساحت نظامی بر آورده نشده است. تروریستها نه تنها کم بل ابعاد گسترده تری یافته است در حال حاضر بجای یگ گروه ۱۲ گروه تروریستی وارد افغانستان شده اند و می جنگند دلیل ثانی هم این است که اصولا دست آوردها ازسوی دشمنان و تروریستها در معرض خطر است. درطی ۱۵ سال فداکاری و ایثار و جانهای بی شماری از سربازان از دست رفته و میلیاردها دالر جنگ افغانستان هزینه داشته است و حالا این همه بر باد شود و تروریستها مجدادا افغانستان را جغرافیای جنگ و انتقام گیری خود قرار دهند. گذشته از حضور تروریستها و صرف نظر از هزینه ها و قربانیان مساله نوی پیداشده که این موضوع نو هم می تواند قوی ترین پایه استدلال این دسته از رهبران ساسی و نظامی آمریکا باشد.گفته شده است که اختر محمد منصور ایران رفته بود و ملاقاتها و ارتبطات با روسها ایجاد کرده بود اما اگر این اتفاقات درست نباشد ولی با اظهارات پی هم مقامات مسکو و آقای کابلف نماینده ویژه و تام الاختیار روسیه درامور افغانستان جای هیچ تردیدی را باقی نگذاشته که روسها و ایران روابطی را با طالبان ایجاد کرده اند. استدلال هم این گونه است که علیه داعش باید طالبان را بسیج کرد. اتباط روسها با طالبان با هردلیلی که باشد برای آمریکا خطرات بالفعل و بالقوه را درپی دارد و این چیزی نیست که غرب و آمریکا بتواند از آن بسادگی عبور نمایند بهر پیمانه ای که حضور آمریکا کم رنگ و سبک و ضعیف شود درست به همان پیمانه با ده ها علت حضور روسها سنگین تر و فربه تر خواهد شد و این یک خساره استراتژیک و باخت عظیم برای آمریکا و غرب هست. این دسته از سیاست مداران و نظامیان روی حضور سربازان آمریکا در افغانستان تاکید دارند و اگر ترامپ روی کار بیاید بدون شک وی خواهان حضور جدی سربازان آمریکا در افغانستان می باشد. جمهوری خواها و دموکراتها بسیار متفاوت رفتار دارند هرکدام کاری را انجام می دهد که یک صد هشتاد درجه ضد دیگری است. شما این تفاوت رفتاری را در سیاست اوباما و بوش می بینید و در فردا این ضدیت را در موضع گیریهای کلینتون و ترامپ خواهید دید این دو حزب اصولا تعریف متضاد از منافع آمریکا دارند. بهر تقدیر موضع ده ها چهره سیاسی و نظامی به نفع افغانستان است زیرا طالب و تروریست دشمن مردم افغانستان هستند و ما این غیریت و دشمنی طالب را باکمکهای سیاسی و نظامی متحدان خود می توانیم مهار نماییم طالبان امر بیرونی و دشمن قسم خورده ماست و ما با کمک غرب و آمریکا برای نابودی این امربیرونی بشدت نیاز داریم.
 دوستی
بندسلما را هند باهزینه ۳۰۰ میلیون دالر به بهره داری سپرد. هند نگاه دوستانه دارد و هزاران محصل افغانستان را هرسال بورسیه می دهد. هند کشور غیر مسلمان است اما بالای دو میلیارد دالر برای افغانستان کمک بلاعوض کرده است. هند گفته که دوستی ما دوام دار تاریخی و خلل ناپذیر می باشد و قراراست سدهای دیگری را نیز طراحی کند این کشور در کنار سرک، مکتب، شفاخانه، ساختمان زیبای شورای ملی و پارلمان را ساخته است اما سوال نازک و حساس این هست که پاکستان برادر دوقلو و رقیب هند برای ما چه کرده است؟ یک وقت گفتم که پاکستان برادر دوقلو آن قدر مارا اذیت کرده که آروزو می کنیم که ای کاش در جوار ما چند کشور کافر را می داشتیم که نگاه درونی و انسانی بجای نگاه بیرونی و بیگانه گی با ما می داشت. صحبت از سدهای آبی شد. بند کجکی را آمریکا ده ها سال پیش در ولایت هلمند مهندسی کرد و هزینه ساخت و ساز آن را متقبل شد. آمریکا نهر بغرا را در هلمند ساخته است که صحرای تفتیده را تبدیل به عظیم ترین مزارع کرده است که حالا طالب و تروریست آن را تبدیل به مزرعه و کشت کوکنار کرده است تریاک و طالب به یک معنای سوغات کشور همسایه و برادر دو قلوی ما می باشد. روسیه اشغالگر شد و ما با این کشور جهاد کردیم ولی حالا همه می گویند که اگر می گذاشتیم افغانستان را از این وضعیت بیرون و حد اقل در سطح کشورهای آسیای میانه آباد می کرد. چین کشور همسایه بی مرز و غیر مسلمان هست و نقشش را این گونه اعلام کرده که سیاست صید و ماهی گرفتن را بجای ماهی دادن برای مردم را درپیش گرفته ایم. معادن را استخراج می کنیم. ژاپن هم کشور غیر مسلمان و غیر همسایه ما هست برای افغانستان میدان هوایی ساخته و نقش تاثیر گذار در جمع آوری کمکهای جهانی داشته است گفته می شود مزارع زیادی را در ولایات شر قی میکانیزه کرده است. آمریکا و اروپا در عرصه امنیت نقش بنیادی دارد اگر سالانه میلیاردها دالر کمک به ارتش و پلیس ما نداشته باشند امنیت را ازمردم گرفته و نظام و دولت و همه امور در معرض خطر طالب و تروریست قرار می گیرد و همه کارها برباد فنا و در آتش خشم و خشونت تروریستها خاک و خاکستر می شود. همه این اتفاقات را درهمه ساحتها برخواسته از همکاری و نگاه درونی و انسانی این دسته از کشورها دانسته و به ان احترام و قبول داریم ما احساس می کنیم و مردم افغانستان باوردارند که نگاه این کشورها به افغانستان خصمانه نیست ما به نیت شان کار نداریم ما نگاه به خدمات شان و مقایسه با همسایه های مسلمان و برادر دوقلوی مان پاکستان داریم. در این مقایسه ما کور نستیم و به این جمع بندی دست می یابیم که دو نگاه دوستی و همکاری و نگاه حسادت و دشمنی را شاهد هستیم. پاکستان نگاه درونی خودی و دوستی به ما ندارد و نمی تواند به این پرسش پاسخ دهد که برای ما جز پیام مرگ و انتحار و انفجار و خرابکاری چه فرستاده است؟ خود شان جواب دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد