نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

آکاد می علوم منبع نفاق وتفرقه ملی درافغانستان است

آکاد می علوم منبع نفاق وتفرقه ملی درافغانستان است  

 

 

گرچه محتوای کتاب تفرقه انگیزقومی را به دلیل مسافرت ندیدم اما آنچه را که رهبرحزب وحدت اسلامی مردم افغانستان جناب استاد محقق دریک کنفرانس خبری اعلام داشت ، واقعا تکان دهنده بود دراین کتاب براساس اظهارات رهبرحزب وحدت مردم وعضورهبری جبهه ملی افغانستان،به قوم بزرگ ومظلوم افغانستان بلحاظ مذهبی قومی وملیتی اهانت صورت گرفته است. 

 

 دراین کتاب تفرقه انگیز، به وضوح به احساسات ملیونها انسان وعقاید آنها توهین شده است.براساس گفته های استاد محقق درصفحات اخیرکتاب نوشته شده است که مردم هزاره رافضی هستند.این مساله به این دلیل اهانت است که مردم هزاره به دومساله اهمیت فو ق العاده قایل است یکی اهل بیت رسول خدا(ص) ودیگری احترام عمیق به خلفاء راشدین .درکتاب نوشته شده است که مردم هزاره رافضی هستند رافضی درتاریخ به گروهی گفته می شود که احترامی به جانشینان رسول الله نداشته باشد مرد م هزاره همواره گفته اند که پیامبراسلام چهارخلیفه داشته است خلفاء راشدین جانیشنان ایشان هستند فقط با این تفاوت اعتقاد دارند که علی علیه السلام خلیفه اول است. برادران اهل سنت به خلفاء راشدین اعتقاد راسخ دارند ومعتقد هستند که علی علیه السلام خلیفه چهارم اسلام است. 

 

 دراصل خلافت همه اعتقاد واحدی دارند وهمه فرق اسلامی به خلفاء راشدین احترام دارند مردم هزاره درافغانستان به همه خلفاء اسلام وجانشینان رسول خدا باوردارند مردم هزاره هرگزرافضی نستند چنانچه برادران اهل سنت درافغانستان ناصبی نستند ما یقین داریم که اهل سنت به اهل بیت رسول خدا احترام فوق العاده دارند آنها درنمازهای روزجمعه درسراسرافغانستان از اهل بیت رسول خدا درخطبه های شان نمی می برند وبا نام خدا ورسول واهل بیت رسول خدا، نمازشان را می خوانند وروبه درگاه کبریا می برند. کسیکه به برادران اهل سنت ناصبی بگویند منافق است چنانچه اگرکسی به برادران شیعه بگویند رافضی. اکادمی علوم درکتاب نفاق افکنانه خود با صراحت نوشته است که مردم اهل تشییع رافضی هستند.  

 

دربخشهای دیگری ازکتاب به مسایل تاریخی اشاره کرده وگفته است که مردم هزاره ازبقایای لشکرچنگیزخان است این مساله به اندازه ای بی اساس است که برخی ازمحققان مغرض، گفته اند که اقوامی درافغانستان شناسایی شده که ازگم شده گان قوم یهود هستند. این مساله به لحاظ تاریخی مطرح شده است مردم هزاره ازبقایای لشکرمغول نیست این مردم هزاران سال دراین سرزمین سکونت داشته است وازپیشگامان مسلمانان اولیه درافغانستان هستند درتاریخ روایت شده است که مردم هزاره درزمان خلافت خلیفه چهارم مذهب شیعه را برگزیده اند یعنی 1400 سال پیش، این مردم مسلمان شده اند درحالیکه حمله مغول هفصد سال پیش به افغانستان ودیگرممالک اسلامی صورت گرفته است.محققان ومورخان اسناد ومدارکی زیادی عرضه داشته اند که مردم هزاره هزاران سال دراین سرزمین سکونت داشته اند.  

 

استاد محقق درکنفرانس خبری خود به این مساله اشاره داشت که این مردم خالق تمدنهای بزرگی دراین سرزمین بوده اند تمدن دوره ای بوداپیش ازاسلام توسط مردم هزاره ساخته شده است مجسمه های بودا نشان می دهد که به سبک وسیاق زندگی این مردم تمدن شان ساخته شده است.مردم هزاره بلحاظ مذهبی عمدتا مذهب شیعه اثنی عشری دارند واین مذهب را درزمان خلافت حضرت علی خلیفه چهارم مسلمین برگزیده اند همه مورخین درمورد اختیاروگرویدن مردم هزاره به مذهب تشییع به این مساله اذعان کرده اند که هزاره ها هزارچهارصد پیش مسلمان وشیعه شده اند .اکادمی درکتاب که با سرمایه مردم افغانستان منتشرشده است وازسوی حکومت افغانستان حمایت می شود گفته است که مردم هزاره ازبقایای لشکرمغول هستند که هفصد سال پیش به جهان اسلام حمله کردند.مردم هزاره درست هزارچهارصد سال بعد ازظهوراسلام به مذهب اهل البیت گرویدند. 

 

 مساله ای سومی که آقای محقق عضوهیئت رهبری جبهه ملی افغانستان به آن پرداخت،مساله نسبت دروغ است وی با اشاره به صحفات ازکتاب اکادمی علوم اشاره داشت که مردم هزاره قوم دروغ گوهستند وگفته می شود درمواردی به زنان هزاره نیزتوهین شده اند.توهین به زنان درغیرت وفرهنگ افغانی وجود ندارد کسانیکه درکتاب اکادمی علوم به نوامیس مردم توهین کرده اند خود افغانی غیرتمند واهل ناموس نستند.گرچه اهانت به زنان هزاره بصورت واضحی درکنفرانس خبری بیان نشد فکرمی کنم دلیل مساله حساسیت موضوع باید باشد اهانت به زنان هزاره، اهانت به ناموس افغان است هیچ فرقی بین زنان هزاره وغیرهزاره نیست. درست است که اهانت به زنانی شده اند که مربوط به یک قوم مظلوم هستند. اما بهرحال زنان هزاره ناموس افغان شمرده می شود اهانت به بانوان هزاره اهانت به ناموس همه افغانها هستند غیرت ناموسی هیچ افغانی این اهانت را قبول نمی کند اگرچنین اهانتی صورت گرفته باشد ونسبتهای ناروا به آنها داده شده باشد ما این اهانت را به همه نوامیس کشورمی دانیم ومردم افغانستان دربرابراین نویسندگان بی غیرت که به حریم ناموس افغانستان هجوم برده باشند ،وظیفه ملی شان است که بی تفاوت نباشند.  

 

 

مساله دروغ گو بودن یک قوم امر نابخشودنی است واین اهانت دیگری است که به این مردم مظلوم وبی دفاع روا داشته شده است.آقای محقق گفته است که نسبت دروغ به همه یک قوم داده شده است اعتراض نسبت به این موضوع است ایشان گفته است: دربین هرقومی افراد دروغ گوهستند واین اختصاص به مردم هزاره ندارد اما نسبت دروغ به همه یک قبیله افغانستان امرناروا واهانت به آن قوم شمرده می شود.ما چرا به مورخان آمریکایی اعتراض داریم وچرا به گفته های مقام آمریکایی درتاریخ اعتراض کرده ایم که گفته بود مردم افغانستان همه دوزد هستند دلیل مسله خیلی واضح است آنها به تمام مردم افغانستان توهین کرده اند ونسبت دوزدی را به یکی از اقوام شریف افغانستان داده اند مورخان آمریکایی نسبت های ناروایی زیادی به یکی ازاقوام افغانستان داده اند واین اهانت جمعی قابل قبول نیست .  

 

اکادمی علوم حکومت افغانستان یک چنین اهانتی را به مردم هزاره کرده اند همه ای مردم هزاره را براساس گفته های استاد محقق، دروغ گو قلم داد کرده اند چنانچه مقام آمریکایی پس ازسفری به افغانستان گفته بود که مردم افغانستان همه دوزد هستند.این کتاب تفرقه انگیزمایه شرم ساری ما است برخی ازدوستان به اندازه ای ناراحت شده اند که گفته اند این کتاب باید طی مراسمی سوزانده شود وهمه مردم افغانستان بدانند که این "کتاب نفاق "است که به ناموس مردم افغانستان توهین کرده است دراین کتاب مسایلی دردناکی نوشته شده است درسالهای ی پیش درمورد ارائه آماروارقام ازاقوام افغانستان موجب دامن زدن به تفرقه شد. مردم افغانستان دربرابراین مساله نباید بی تفاوت باشد. زیرا مساله وحدت ملی را خدشه دارکرده است. دراین کتاب مرد هزاره را توهین کرده است وبه مذهب واعتقادات وی تعرض صورت گرفته است حتی گفته شده است به نوامیس مردم اهانت شده است. 

 

 این کتاب مایه نفاق است اکادمی علوم باید منحل شود نویسندگان آن به جرم اهانت به شهروندان کشورمحاکمه ومجازات شوند.برخی گفته اند این کتاب باید طی مراسمی سوزانده شود آنها استدلا ل می کنند که رسول خدا مسجدی را که نفاق بین مسلمانها را دامن می زد ،ویران کرد تخریب مسجد ضرار به دلیل نفاق افکنی بوده است. هرعمل منافقه باید جلوش به هرطریقی ممکن گرفته شود.نفاق ملی شعارملت افغانستان نیست مردم افغانستان به نوامیس شان حرمت می گذارند مردم افغانستان دشمن منافق است آکادمی علوم کارمنافقه ای را انجام داده است حکومت مسئول باید ازشدت اختلافات جلوی گیری نماید مرد حق دارند ازحریم دینی ،تاریخی،وقومی خود دفاع نماید.مردم وشهروندان دردفاع ازخود ملامت نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد