نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

جان آلن : درپشت ماجرای جنایت بند قرغه گروه حقانی است.

جان آلن : درپشت ماجرای جنایت بند قرغه گروه حقانی است.

 



جنایت هولناک قرغه توسط گروه تروریستی ،بسیاردردناک وتکان دهنده بود.گروه طالبان مسئولیت این تبهکاری را بدوش گرفت آنها دراعلامیه خود به این مساله اشاره داشت که مرکزخارجیها ومقامات دولتی  را درهتل اسپوژمی قرغه هدف قرارداده اند.

 

من این هتل را دیده بودم هتل معمولی برای اداره زندگی وپذیرایی ازبازدید کننده گان قرغه بود ودرکنارده ها هتل دیگرهتل اسپوژمی قرارداشت.خارجیها ومقامات دولتی هرجا بروند هرکدام ده ها محافظ باخود می برند مقامات دولتی هرکدام نیروهای لازم برای حفاظت ازخودرا دارند.چهارجنایت کارطالب وتروریست دربرابرنیروهای آنها نمی توانیست تاب بیاورند.خارجیها هرکجا گشت گذارنمایند با توپ وتانک حرکت می کنند.تروریستهای طالب چه گونه ادعا دارند که خارجیها ومقامات دولتی را هدف قراردادند. بیست نفریکه که اسامی شان اعلا م شده اند ،نشان می دهند که همه اتباع افغانستان هستند وهیچ نام خارجی دربین شان دیده نشده اند همه با نام های رایج درافغانستان،ثبت وراجستردرشفاخانه ها شده اند.

 

ذبیح الله مجاهد سخن گوی طالبان اعلام کرده است که خارجیها ومقامات دولتی را دربند قرغه کشته اند.شاهدان عینی ماجرای کشتارقرغه را شرح داده اند واین جنایت نقض آشکارحقوق انسان وازجمله موضوعات مربوط به جنایت بشری شمرده می شود.طالبان مرتکب این جنایت بشری شده اند.جان آلن فرمانده عمومی ناتودریک اظهارنظری گروه حقانی را مسئول کشتارقرغه دانسته است.شبکه حقانی وابسته به طالبان ویک شاخه بیرحم این گروه است آقای مجاهد مسئولیت قتل ده ها انسان بیگناه را بدوش گرفته است.مجاهد سخن گوی طالبان است وجنایت را گروه حقانی انجام داده است دراین جا تفکیکی وجود ندارد.

 

آقای آلن مساله شبکه حقانی را مطرح کرده این مساله دلیلی هم دارد.حکومت افغانستان وآمریکا ییها فازمذاکره با طالبان را پیش می برند این مذاکرات هم اکنون جریان دارد مقامات افغانستان اعلام داشته اند که درجریان گفتگوهای طالبان با آمریکا هستند وآمریکاییها آنها را درجریان امورقرارداده اند.جان آلن نمی خواهد بگوید که ماجرای هولناک قرغه کارطالبان است این ماجرای خونین را شبکه ای تروریستی حقانی انجام داده است. همه قراین نشان می دهد که گفتگوی صلح بین غرب حکومت افغانستان با شبکه حقانی تاکنون روی نداده است مذاکرات تاکنون با گروه طالبان شورای کویته صورت گرفته است.


دلایلی زیادی وجود دارد که شبکه حقانی وگروه طالبان یکی است جدایی وتفکیک بین شان نیست.درکناراین مساله سیاست که آمریکاوحکومت افغانستان دنبال می کنند این است که پروسه مذاکرات را قطع نکنند هدف ازاین کاراین می تواند باشد که ممکن است بخشهای ازطالبان وارد گفتگوهای صلح شوند هدف این است که ریزشهای درتشکیلات طالبان روخ دهد.تضعیف تشکیلاتی طالبان برنامه ای مشترک غرب وحکومت افغانستان است.

 

 اما این کاردرعمل جنایتکارانه طالبان هیچ تاثیری نداشته است شبکه های که آدم می کشند به کارخود ادامه می دهند ریزش تشکیلاتی تاکنون تاثیرات برای انجام عملیات تروریستی نداشته است.شکی وجود ندارد که طالبان باید تضعیف شود ولی این مهم با مذاکره امکان ندارد. آقای جان آلن می داند که مشکل افغانستان شبکه های تروریستی است که وی ازآن سخن گفته است.درپشت ماجرای خونین قرغه شبکه حقانی قراردارد. ذبیح الله مجاهد سخن گویی طالبان مسئولیت این جنایت را بدوش گرفته است حکومت افغانستان وآمریکا می دانند که با این گروهای آدم کش سروکاردارند آنهایکه وارد گفتگو می شوند ومی خواهند مساله ازطریق صلح حل فصل شود آنها نیزقربانیان شبکه های تروریستی می شوند.

 

آقای جان آلن می خواهید با این گروها چه کنید؟ آنها به دلیل حامی استخباراتی شان با شما صلحی ندارند آدم می کشند.ممکن است استدلال دولت افغانستان تجرید شان باشند.استخبارات ازآنها کارمی گیرند آنها هم اکنون تجرید شده هستند کسانیکه این همه بیرحمی دارند ومردم را مثل حیوان می کشند چه گونه می توانند دربین مردم برگردند مردم افغانستان آنها را ازخود رانده اند وآنها می دانند که دربین این مردم جایی ندارند وبه همین دلیل است که مردم را می کشند.

 

سیاست های نادرست حکومت افغانستان وسیاستهای نادرست آمریکا درموردشبکه های تروریستی باعث شده است که مردم افغانستان هرروزمظلومانه کشته شوند.قرغه ماجرای غم بارتاریخ افغانستان است تکراراین گونه مصیبتها لکه سیاه درتاریخ افغانستان است.کشتارمردم درکابل بانک درجلال آباد وکشتارمردم دربند قرغه حوادث بسیاردردناکی است حکومت افغانستان باید دانسته باشد این ها نتیجه مماشات دربرابرتروریزم است.مردم معتقد هستند که با ید به آنها سخت گرفته شود وبا مشت آهنین پاسخ داده شود.سیاست متزلزل ونرم حکومت افغانستان دربرابرشبکه های تروریستی اراده را ازهمه گرفته است هرکسی می داند که حکومت افغانستان معاملات بسیارسهلی با آنها داشته اند.جامعه جهانی نیزتروریزم را ریشه کن نتوانسته است درکارنامه غرب درافغانستا این مساله ثبت نیست که آنها تروریزم را درافغانستان محوکرده باشد.

 

تروریزم هم چنان فعال است این مردم افغانستان است که درآینده دربرابرآنها استاده اند.مردم با تروریستها مقابله می کنند دراین مساله هیچ تردیدی نیست ولی مردم یک مشکل دارد وآن سیاست حکومت است حکومت ونهاد های فاسد ونفاق افکن نمی گذارند مردم یک دست ویک پارچه باشند نفاق ملی را همین نهاد های دولتی دامن می زنند.حکومتی که نهادهایش فاسد باشند وباعث تحریکات قبیله ای گردد این خود بخودآب به آسیای تروریزم انداختن است اکادمی علوم مایه تفرقه ونفاق ملی شده است وتروریزم ازاین عرصه سود می برد.تروریستها پس ازسال دوهزارچهارده به همین گسستها دلبسته اند.شبکه های تروریستی دربرابرشکافهای عمیق اجتماعی می تواند پیروزشود.

 

وحدت وهم دلی مایه یاس تروریستها درکشوراست ما پس ازسال دوهزارچهارده، هیچ چیزجزوحدت ویک پارچه گی مساله ای دیگری نداریم جامعه جهانی جنگ را ناتمام گذاشته به خانه های شان برمی گردند. دربرابرتروریزم وتبهکاران ما می توانیم باستیم این مقاومت شرط دارد شرط آن "وحدت مردم است" ودولت افغانستان باید به عنصروحدت بسیارفکرکند وباعوامل نفاق وتفرقه قاطعانه ومسئولانه برخورد نماید.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد