نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

عید فطربرهمگان مبارک

عید فطربرهمگان مبارک

 

فردا جهان اسلام یک پارچه عید دارند.این یک پارچه گی، روی داد نادری است زیرا تاجای که بیاد داریم کم تر اتفاق افتاده است که جهان اسلام عید فطر را بصورت یک دست برپانماید.امسال این روی داد یگانه رادردنیای اسلام، داریم. عید فطرواین یگانه گی برهمه گان مبارک باشد.ازهمه جا پیام های تبریک همراه بادسته های گل واحساسات بزرگ انسانی،تبارز داده می شود فیسبوک دراین میان حلقه ای وصل یاران شده است.چه زیبا دست آوردی که خرد ودانش آدمی آن را عرضه کرده است.روزهای خوشی باید داشته باشیم اما درکنارآن، رنجهای بی پایانی نیزمارا احاطه کرده.

 

ملای یک چشم هم چنان برطبل جنگ می کوبد پیروان پلیدش درشهرهای زرنج ،قندوز ودرمسیرراه ها، بندگان خدا را درماه رمضان ،سلاخی کردند.ملای یک چشم ،شادی وشادمانی عید را تبدیل به ماتم ومصیبت کرده است.درخارج ازوطن اوضاع جهان اسلام درآستانه ای عید فطر، بسیارغم انگیزاست.بهار عربی را منهدسان غرب عمدا تبدیل به فصل های خونین دیگر کردند. بهارعربی را درسرزمین شامات بخاک سپردند هدف شان این بود که دامن شیوخ متکبر را نگیرد.مراسم دفن بهاری عربی را موفقانه برگزارکردند. امروزشرایط بگونه ای است که مردم هیچ کشورعربی جرئت اعتراضات مدنی را درقلم رو وحوزه ای شیوخ عربی  ندارند.بهارعربی را درسوریه  به ماتم عربی مبدل کردند وبدین گونه مستبدین دیگر را نجات دادند.

 

عید فطر توام با این مصیبتها شده سعدی گفته است: بنی آدم اعضای یک دیگراست – که درآفرینش زی یک گوهراست. بخاطرهمین عضویت وگوهریگانه است که ماتم هم نوعان درخانه های همه تسری یافته است.خلیلی شاعرنامدارمیهن دریک مورد خطاب به نوروز گفته بود: که به میهن من نوروزنیاید زیرا که با اشغال وطن، ما نوروزنداریم.حوادث ناگوارنیمروز،قندوز، اسارت مسافران وکشتاربیرحمانه آنها درمیدان شهر،ایام خجسته عید را بکام همه تلخ کرده اند اما با زهم مردم ماباید شاد باشند ابلیس وپیروان وی خالق رنجهای ما هست اما ما باید درجنگ با شیطان درونی وبیرونی پیروزشویم .فطرمعنی اش همان شکستن وشکست دادن است.عید فطربرهمگان مبارک.   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد