نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی
نرگس

نرگس

یاداشت ها و نوشته های محمد ناطقی

وقتیکه "خشونت "نهادینه می شود


 وقتیکه "خشونت "نهادینه می شود

 

موج بزرگی از بی رحمی و خشونت، سراسرکشور را دراین فصل از سال فراگرفته است. معمولا در فصل زمستان به برکت برف و باران به صورت طبیعی، تروریست ها زمین گیر بودند و مردم یکی از دلخوشیهایش هم این بود که درکنار لذت بردن ازبرف، ازشرتروریستها درامان می باشند اما امسال برعکس سالهای گذشته، بشترین امواج بیرحمی درفصل زمستان، راه انداخته شده است. درطی این هفته و هفته های گذشته، طالبان بصورت گسترده ای عملیات انتحاری راه انداختند.دیروز نه تروریست درولسوالی" ژیری" قندهار، حمله ای مرگباری را بریک پایگاه نظامی، راه اندازی کردند.دراین عملیات آمار تلفات روشن نیست، ولی گفته شده است که تمامی نه انتحاری دراین حمله ازپای درآمده اند.درغزنی نیزحملات وحشیانه ای، همین دیروز، توسط تروریستها راه اندازی گرید و تعداد قربانی گرفت.درتمام عملیات، تروریست زنده نمی ماند و زنده دستگیرهم نمی شود.دوستی به شوخی و کنایه می گفت بهتراین که، زنده دستگیرنشود،زیرا بعدش بدون محاکمه آزاد می شود.درعملیات " رستوران" که خیلی بیرحمانه، مهندسی شده بود، تعداد21 نفرازشهروندان خارجی و افغانی کشته شدند. بیرحمی طالبان در رستوران لبنانی، واقعا ترسناک بود. ازجمله تصویری که شبکه های خبری رویتر، الجزیره ، گذاشته بود، خیلی رقت انگیزبود.

 

زوج جوانی افغانی که برای صرف شان به رستوران لبنانی وزیراکبرخان رفته بودند، وقتیکه تروریست ها، وارد رستوران می شوند، و به هرطرف طالبان مسلح تیراندازی می کنند، زوج جوان ازوحشت زیرمیزغذایی پنهان می شوند، تروریست مسلح بالای سرشان می یاید و این زوج جوان را به رگبارمی بندد، و هردو را درکجا می کشد.زوج جوان ازشدت ترس که با هم گره خورده بود با همان حالت در یک زما و دریک چشم بهم زدن، ترک دنیا می کنند.عین چنین جنایت را در شعبه" کابل بانک " درجلال آباد چند سال پیش ازاین، شاهد بودیم، تروریستها ، وارد بانک می شوند و هرچه انسان بی گناه که برای گرفتن معاش شان آمده بودن را می کشند، یکی ازتروریستها اتفاقا زنده دستگیرمی شود وقتی ازوی پرسیده می شود این چه کاری بود که می گردید و چه گونه آموزشهای ضد انسانی و بیرحمی به شما داده است.وی به راحتی می گفت: که من آموزش دیدم که بکشم و این کشتن باور و اعتقاد من بود وقتی که مردم را می کشتم، یک نوع "لذت" درخود احساس می کردم.به این صورت عملیات تروریستی درکشور" نهادینه" شده است.وقتی که تروریست به دلیل آموزشهای که به وی داده می شود، باورمند می شود و ازکشتن آدم ها لذت می برد، دیگرواقعا باید به این ملک و مردم ترسید، اشکال که مردم، به رییس جمهوردارند ، همین است که ترحم به این گرگ های درنده چرا؟ . ترحم برپلنگ تیزدندان . – ستم کاری بود به گوسفندان.

 

تروریستها خرید وفروش می شود:

 

تحقیقات میدانی نشان داده است که تروریستها خرید و فروش می شوند.این "سوداگری" خیلی وحشتناک است. شبکه های مذهبی و افراطی که ریشه های سلفی، دارند درهمه جا بخصوص درحوزه شبه قاره هند و پاکستان، فرزندان خانواده های فقیر و مستاصل را، شناسایی و جذب می کنند، و به همین دلیل بشترین جوانان و نوجوانان از کمپ های مهاجران افغانستان، سربازگیری می شوند.ساکنان کمپ ها ، هم به دو دلیل اعتقادی و درماندگی، راضی می شوند که فرزندان شان را به مراکز مذهبی بفرستند ولی خبرنگارغربی که یک سال پیش گزارش میدانی از وزیرستان شمالی درمورد شبکه " گل بهادرخان" و گروه حقانی"  تهیه کرده بود، این را، ثابت می کرد که اغلب خانواده ها هم نمی دانند که بچه های شان چرا گم شده و اگر گاهگاهی به خانه می یایند، با مقدارپول مراجعه می کنند و به این ترتیب آنها با توضیحات که ازفرزندان شان می شنوند، راضی می شوند که نوجوانان شان به مدرسه دینی رفته اند و درس سبق دینی می خوانند.خبرنگارخانم پاکستانی هم دراین مورد گزارشی تهیه کرده بود و به صورت کلی تروریستها را درسه لایه متفاوت، دسته بندی کرده است.

 

آقای خلوتگر معاون نهاد " نی " که حامی آزادی بیان درافغانستان می باشد، دیروز به من می گفت: که خانم خبرنگارپاکستانی، درمورد معامله و خرید فروش تروریستها، بررسی های گسترده ای را انجام داده است.تروریستها " سودا " می شوند ولی باقیمت های متفاوت دلیل تفاوت هم نوع هدفی است که درنظرگرفته می شود.بهاء یک تروریست که حمله بریک پایگاه نظامی آمریکا و قرارگاه نظامی نیروهای افغانستان راکرده باشد، با یک تروریست که یک "رستوران" را منفجرنماید، فرق می کند.آنهایکه به مراکزنظامی حمله می برند ازنوع عملیات که در هلند دوسال پیش انجام شد، این عملیات درحدی پیچیده بود که تروریستها ازمرزهای امنیتی پایگاه " بسشن" گذشت و نزدیک بود که شاهزاده انگلیسی را که درپایگاه نظامی، مستقرشده بودرا ، بکشد.خسارات بسیارهنگفتی به قرارگاه وارد کردند، بیش از هشت جنگنده را مهندم و ذخایرسوخت را به آتش کشیدند.عملیات حیرت انگیزو بسیارپیچیده ای مهندسی شده بود.عملیات دیروز درولسوالی" ژیری" قندهار که نه تروریست، با لباسهای نیروهای خارجی ، وارد پایگاه شدند، ازهمین نوع بوده است.این دسته ازتروریستها وقتی که "معامله" می شوند آنها قیمت های بسیار زیادی دارند.

 

تشکیلات مذهبی، این وظیفه را دارد که جوانان و نوجوانان را، آموزشهای اعقتادی دهد. مولویهای ماهرو حرفه ای با نشان دادن تصاویرجنگهای "اعراب و اسراییل" و بیرحمیهای که درحق فلسطنیها،صورت می گیرند را نشان می دهند، وبعد تصاویرجنایت های دیگری را بصورت مستند و با دست کاریهای زیادی، برای جوانان و نوجوانان خالی الذهن، به نمایش می گذارند.درکناراین مسایل وعده های ورود به "جنت" و رسیدن به مقام ولای شهادت به آنها آموزش داده می شوند.خوب شما تصورش نمایید، هرکسی درچنین فضای قراربگیرد، خود بخود به لحاظ فکری، تسخیرمی شود و به تصرف درمی آید.این کاری است که مدارس مذهبی پاکستان انجام می دهند.گزارش گران و محققان معتقد هستند که تروریستها بسیارباورمند می شوند کاری که انجام می دهند را با ور، و اعتقاد کامل و بدون کوچک ترین شبهه ای انجام می دهند.تروریست از هیچ چیزخبرندارد و اینکه معامله می شود را اصلا و ابدا خبرندارد.

 

تروریست ها چه گونه موفق می شوند و چه گونه به مقصد شان می رسند؟

 

آقای جاوید کوهستانی درمورد حمله به رستوران لبانی، اشاره به نقش گسترده ای شبکه های تروریستی می کند و تعداد زیادی از سازمان های تروریستی را درپاکستان نام می برد.این حقیقت دارد که ده ها سازمان ما فیای در خرید و فروش و به کارگیری تروریستها نقش دارند.اوضاع به گونه بیرحمانه شده است که هرکسی می تواند برای نابود کردن رقیب سیاسی، عقیدتی و رقبایی دیگراقتصادی و دیگر نزاع ها دردنیای تاریک " مافیایی" بخاطرمورد مواد مخدر،تروریست را خریداری نماید .گفته شده است برخی از قتل ها، ریشه های این چنینی دارد.تروریست "سودا شده" گاهی درغیرموارد مورد نظراولیه، ازش استفاده شده می شود.بهرحال پس ازتشکیلات مذهبی، سازمانهای استخباراتی اند که نقش فوق العاده را دارند آنها پیچیده ترین نوع استفاده ازسلاح و مواد منجره را برای رسیدن به هدف و انجام عملیات را برای تروریست آموزش می دهند.

 

حال باید فکرش را کرد تروریست که شستشوی کامل مغزی شده است و به وی گفته شده است به جز درانجام موفقیت و انتحار و انفجار با همین وسیله انتحاری برای رسیدن به " جنت " به هیچ چیزی نباید فکرنمایی که اجر و پاداشت، شکسته و کم می شود.حال این آدم ها دراختیاراستخبارات قرارگرفته اند، سازمانهای بیرحم استخباراتی با آنها چه خواهند کرد.با تکمیل آموزشهای اساسی، آنگاه شبکه های تروریستی اقدام به خرید آنها می کنند.، خبرنگاران گزارش می دهند که یکی ازعمده ترین سوداگران و خریداران درافغانستان شبه " گل بهادرخان،" و شبکه حقانی" می باشند این تشکیلات که علیه نیروهای امنیتی افغانستان و نیروهای بین المللی درافغانستان می جنگند، ازعمده ترین خریداران و معامله گران تروریست های معتقد هستند درکناراین دو سازمان همان گونه که اشاره کردم ده ها شبکه و سازمان مافیایی وجود دارند که تروریست ها را می خرند وبا استفاده ازعوامل درونی درحاکمیت، آنها را به راحتی و بدون کوچک ترین اشکالاتی به مقصد می رسانند. انتقال یک تروریست به مقصد، خرج زیادی را روی دوش، باند مافیا می گذارد ولی کوبیدن هدف مورد نظربه مراتب اهمیتش بالاتر ازخرجی است که روی دست باندها گذاشته است.فساد دردستگاه حکومت تنها این نیست که رشوه گرفته شده باشد.فسادهای ازاین دست که تروریست را درمقابل پول به مقصدش می رساند، به مراتب درد ناکتراست.

 

تروریست مثل یک مهمان با تمام تجیزات و امکانات که دراختیارش گذاشته شده ازموانع امنیتی عبورداده میشود به " رستوران لبنانی" دروزیراکبرخان منتقل می شود.تروریستهای که دو نیم ساعت درهتل وزیراکبرخان آدم کشتند، خیلی راحت به آنجا منتقل شدند.عواملی که آنها را مثل یک مهمان با همه امکانات جنگی شان، انتقال داده است ، بدون شک عوامل نفوذی طالبان و یا فساد است.گفته شده است که نقش فساد دراین گونه عملیات به مراتب وحشتناک ترازعوامل نفوذی طالبان دردستگاه های امنیتی و اجرایی می باشد.وزیرداخله کار خوبی کرده است که مامورین پولیس را که درحوزه امنیتی شان انتحارصورت گرفته است را ازکاربرکنارکرده است.ولی مهارتروریست با این گونه اقدامات خیلی دشوار می باشد.مشکل اساسی دراین است که کشورهای منطقه، به دلیل خصومت ها و رقابت ها حامیان تروریزم شده اند و ازتروریزم به عنوان " ابزار" استفاده می کنند.این مساله درافغانستان، پاکستان، عراق سوریه و ده های جای دیگر، نشان داده شده است. تروریست ها با هدف گیریهای گوناگون، به شدت فعال هستند و به این صورت است که می بینیم خشونت تروریزم درمنطقه، ودر افغانستان" نهادینه" شده است. درتمامی این مراحل که برشمردیم، شبکه های تروریستی و مافیایی تروریست ها را" سودا" می کنند. تحقیقات ثابت کرده است که تروریست با باورکامل، خود را به کشتن می دهد و اصلا و ابدا از " سوداگری" که روی شان انجام می شود را، خبرندارد. والسلام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد